Nyheder


Graviditets- og efterfødselstræning

Udgivet den 20/02/20

Graviditets- og efterfødselstrænig er for dig, der vil holde styrken vedlige igennem din graviditet og for dig, der vil godt i gang efter fødslen.

Det kan være svært at vide hvad og hvor meget, man må træne under gravidit og efter fødslen.

Træning sker ved fitnessinstruktør, Christina, og personlige træner, Emilie, der giver kompetent vejlening samt sikker træning.

Begge har været på kursus i forhold til graviditet, efterfødsel og styrketræning.

Du kan booke dig på holdet, de dage det passer dig, og du er mere end velkommen til at tage din baby med, da flere øvelser kan laves på en måde, så det bliver en positiv og relationsskabende oplevelse for jer begge.

Holdtræningen foregår på dine præmisser, og alle øvelser tilpasses dit niveau. Du skal dog være godkendt af din læge til at træne.

Opstart torsdag den 5. marts kl. 14:30-15:30 i Sal 2.

Priser:
Pr. gang: kr. 60.
Klippekort, 10 klip: kr. 450 
Månedskort: kr. 275 *

Månedskort giver adgang til ubegrænset brug af fitness og holdtræninger.

Kontakt Christina på 50 86 93 00 eller christina@icit.dk hvis du vil høre mere.

 

 

 


Formiddagsbevægelse

Udgivet den 06/01/20

Kom og vær en del af formiddagsbevægelsen, hvor vi sammen laver forskellige aktiviteter og bevæger både kroppen og smilebåndet.

Tidspunkt

Formiddagsbevægelse begynder tirsdag den 4. februar og kører til den 28. april.
Hver gang følges programmet, men der er mulighed for at sammensætte tirsdagen, præcis som du har lyst.

Har du en aktivitet, du gerne vil stå for, kan vi også arrangere det.

Pris

For 65+ og alle kan være med.

Engangs-billet: kr. 45. 
Klippekort (10 klip): kr. 360 *
Månedsmedlemskab: kr. 235 *

Gratis kaffe & te 
Rundstykke: kr. 10 

Program

Fra kl. 08:15 kaffe & té på kanden
09.00 – 09.25 Fælles opvarmning
09.30 – 10.45 Vælg mellem forskellige aktiviteter

  • Skydning i kælderen
  • Motionscenter – egen træning
  • Holdtræninger
  • 09:30 – 10:15 Spinning
  • 09:30 – 10:15 TRX-træning
  • 10:20 – 10:45 Afspænding

Aktiviter i hallen

  • Badminton, bordtennis og “pickle-ball”
  • Den 4. og den 11. februar er der  besøg af DGI’s aktivitets-trailer, så der er “Bowls”, “New Age Curling” og meget mere – så kom og prøv nogle nye aktiviteter og få indflydelse på hvilke aktiviteter der skal være fremadrettet.

Fra kl. 10.45
Kaffe, te og rundstykke


Teen-fitness abonnement

Udgivet den 31/12/19

 

Teen fitness (8-13 år) 
Vi får smilet frem, pulsen op og træner kroppen gennem forskellige lege og aktiviteter. 

Mandag: kl. 15:00-16:00 

Teen fitnes e-sport (8-13 år) 
Her er der gennem fysiske aktiviteter fokus på reaktionsevne, hurtighed, styrke og god kommunikation – evner som er vigtige i e-sport. 

Onsdag: 15:00-16:00 

Zumba Kids (6-15 år) 
Dans til god musik og lær koreografier, som du helt sikkert også kommer til at danse hjemme. Aldersgrænsen er ikke så vigtig, bare du er med. 

Mandag: 16:15-17:00 

Polefitness Kids (op til 16 år) 
Vi træner både styrke og smidighed og lærer forskellige tricks på polestangen – øvelserne tilpasses de enkelte deltagere. 

Tirsdag: 16.30-17.30 

Fitness: du må træne selv, når du er over 14
Er du under skal det være i selskab med en voksen. 

Det er vigtigt at du enten bliver introduceret til maskinerne eller får lagt et program inden du kaster dig ud i styrketræning. 

Kan gøres på alle tidspunkter i fitnesscentrets åbningstid. 

Book nu 
Husk at booke plads på de forskellige hold, så du er sikker på at få en plads. Ved for få tilmeldinger kan holdende blive aflyst. 

Abonnement inkluderer 
Hvis du har købt dit Teen-abonnement inklusiv svømmehal (kr. 199), 

Tarm Idrætscenter Fitness har mange tilbud til børn og unge. Vores Teen-abonnement er for dig under 16 år og koster 99 kr. pr. måned for fitness og hold, eller 199 kr. pr. måned for fitness, hold og svømmehal. Se her for indhold af abonnement. 

 


Store løft

Udgivet den 31/12/19

Vil du gerne lære noget mere om de store løft og teknikken heri? Eller vil du have din teknik finjusteret, så du kan øge vægten?

Pris: kr. 400 for 4 træninger
Max 6 deltagere
Opstart: Mandag den 3. februar
Tid: 16:30 – 17:30
Kontakt: Emilie på tlf.: 27 29 76 04

Vil du gerne lære noget mere om de store løft og teknikken heri? Eller vil du have din teknik finjusteret, så du kan øge vægten? 

I løbet af 4 gange, arbejder vi med squat, dødløft, pull ups og pres, med fuldt fokus på 1 øvelse pr. gang. 

Vi træner i en time, hvor de første 30 minutter har fokus på teknik. Den resterende tid er  workout, hvor øvelsen bruges og du får sved på panden. 

Emilie Vith står for holdet. Hun har stor erfaring med teknik og store løft fra bodybuilding og crossfit. 

 


SUP Yoga i Svømmehallen

Udgivet den 31/12/19

Der er fokus på balance og vejrtrækning. Det sker mens du ligger, står eller sidder på brættet og udfører forskellige yogastillinger.

SUP Yoga i Svømmehallen
Lørdag den 18. januar
kl. 15-18

Her er der mulighed for at prøve ét hold SUP Yoga af 50 min. kl. 15, 16 eller 17 med Ditte som instruktør.  – Gratis deltagelse denne dag

Der er kun plads til 8 på hvert hold – tilmelding: christina@icit.dk. 

Stillingerne tilpasses den enkelte, så alle kan være med – så længe du kan svømme og godt kan lide vand. 

Der startes ‘rolige’ hold op efter denne dag med en kombination af mindfulness-yoga og blid-yoga. Roen og stilheden, som opnås ved at flyde på vandet passer rigtig godt med disse typer yoga. 

Husk badetøj og rent tøj, der må blive vådt.