Træning – Anne Mette


Instruktion i træning:

Du får øvelser med hjem, som kan afhjælpe dit problem. Du skal lave dem 1-3 gange om dagen indtil vi mødes næste gang.

Udførelse af træningsprogram.
Med udgangspunkt i en snak og test af dig, laver jeg et træningsprogram, som du kan lave i Fitnesscenteret eller hjemme.

Opfølgning på træningsprogram:
5-6 uger efter du har fået et træningsprogram, mødes vi til en opfølgning. Her gennemgår vi øvelserne igen, tilpasser og justerer niveauet.

Holdtræning:

  • Fysiopilates – stabilitetstræning. Er træning med fokus på samspillet mellem åndedræt, bækkenbund og de stabiliserende mavemuskler.

Træningen foregår i et stille miljø, hvor du har mulighed for at koncentrere dig om dig selv og dine øvelser. Jeg vil korrigere dig undervejs.

Det er træning i 50 minutter, hvor vi starter med afspænding af kroppen i ca. 10 min. Herefter koncentrerer vi os om bækkenbunden og mavemusklerne, inden de bruges sammen med øvelser for resten af kroppen.

Den første del af træningen foregår liggende, mens der er nogle stående øvelser indtil vi afslutter med udspænding.

Fysiopilates og Fysioflow øvelser kombineres i denne træning.

  • Ryghold

Træning for dig som har eller har haft en rygproblematik. Der er fokus på at genopbygge ryg og mavemuskler, samt gøre benmusklerne så stærke som muligt.

Træningen består af opvarmning, stabiliserende øvelser, styrkeøvelser og udspænding.