Holdbeskrivelser


Holdbeskrivelser - indblik i vores hold

 

I Tarm Idrætscenter Fitness kører der over 40 hold pr. uge. Du kan læse holdbeskrivelser af alle hold her. Vær opmærksom på at deltagelse kræver booking på forhånd og at nogle hold kun kører i bestemte perioder. Der startes løbende nye hold op eller ændres på tidspunkterne, så hold godt øje med siden her.

Har du brug for at vide mere, så kontakt os på 96 48 00 00 eller fitness@icit.dk.  

Retningslinjer ift. Covid-19:

Pga. Covid-19 kører holdene ikke som normalt. Se den aktuelle holdplan her eller på Sport Solution app. Du kan se hvilken generel betydning Covid-19 har for centret og hvilke gældende retningslinjer, der er for træning lige her

Holdbeskrivelser af alle hold

Hold for børn og unge:

Her kan du læse holdbeskrivelser for alle hold forbeholdt børn og unge:

TeenFitness E-sport 

Her er der gennem fysiske aktiviteter fokus på reaktionsevne, hurtighed, styrke og god kommunikation – evner som er vigtige i e-sport.

Begynder Polefitness Kids

Bevæg kroppen på en anderledes måde og udfordre dig selv. Det giver bl.a. styrke, stabilitet, koordination og smil på læben, når vi øver både tricks og dans.

 

Hold for voksne

Her kan du læse holdbeskrivelser for alle hold forbeholdt studerende, voksne og pensionister. Holdene er organiseret efter deres træningsfokus. 

Cross-hold:

Cross træning er for dig der både vil øge din styrke og kondition. Det er en træningsmetode, hvor vi fokuserer på funktionelle øvelser til hele kroppen. Vi skal arbejde med squat, dødløft, press, løb, kropsvægtsøvelser og meget mere. Ved hver træning vil der være opvarmning, styrke og teknik samt en WOD (workout of the day). Cross træning er for alle og øvelserne kan skaleres til dit niveau.

Cross-holdene kræver medlemskab til Cross – se mere om medlemskaber her. 

 

Træning i vand:

Vi har et bredt udbud af holdtræninger i svømmehallen. Læs holdbeskrivelser til bl.a. SUP Yoga, AquaZumba®, Vandgymnastik, Aquajogging, babysvømning og gravidsvømning lige her.

 

Ryg og Coretræning:

Coretræning 

30 min med fuldt fokus på din core. Vi laver styrke- og stabilitetsøvelser for både mave og ryg. Du styrer selv tempoet og sværhedsgraden i øvelserne

Effekt 

Effekt er rolig træning for kropsstammen, hvor vi bruger fitnessbolden. Købes gennem www.tfgf.dk. Maks 8 pladser til medlemmer af Tarm Fitnesscenter.

Ryghold

Til alle, der gerne vil forebygge rygskader og styrke ryggen samt dem, der i forvejen har rygproblematikker. Der er fokus på styrke og stabilitetstræning af mave og rygmuskler, balancetræning, udspændinger. Holdet varetages af centrets fysioterapeut og osteopat Amel. 

Forløb over 10 gange.
Kr. 700 for 10 gange.
Kr. 100 rabat for fitnessmedlemmer.

Puls og styrke:

Motionskickboksning

Med sandsække, plethandsker og sjippetove kommer du til at arbejde med både kondition, styrke, koordination og balance. Medbring selv måtte og gerne egne sandsække-handsker, hvis du har. Ellers kan du låne hos os.

Træning i naturen

Vi bruger skoven og andre udendørs områder omkring Tarm Idrætscenter til en lækker træning. Der er fokus på konditionstræning gennem forskellige øvelser, der har fokus på både styrke og puls. Medbring vandflaske og udendørs tøj og sko, der passer til vejret. 

Stationstræning 

I afgrænsede tidsintervaller træner vi med vægte eller egen kropsvægt, hvor du har de samme redskaber under hele træningen. Vi slutter altid af med en lille ”overraskelse” som enten fokuserer på puls, styrke eller udholdenhed.

Barbell Pump

Vi træner med vægtstænger og vægte i koreograferede sekvenser til energisk musik. Der er fokus på specifikke muskelgrupper i hver sekvens, så du får en følelse af at give den max gas, samtidig med at vi kommer hele kroppen igennem i løbet af træningen.

Funktionel træning

Holdet er en blanding af både puls og styrketræning, med udgangspunkt i mange elementer fra crossfit. Vi arbejder med kroppens egne bevægebaner samt håndvægte, kettlebells, vægtstænger og sjippetov. Centrets personlige træner Emilie sikrer at du arbejder med korrekt teknik og tilpasser øvelserne, så alle kan være med ligegyldigt niveau.

Cirkeltræning

CrossFit øvelser, hvor der trænes alsidigt med forskellige redskaber og egen kropsvægt på stationer og tidsintervaller. Her behøves ingen kendskab til træningsformen eller teknik, idet man lærer det på holdet.

 

Træning til god musik:

Vild med dans

Vi danser forskellige stilarter, så der vil være musik og trin for enhver smag. Glæd dig til en super varm og lærerig dansetime, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top.

PoleFitness

Ønsker du komme i form, blive smidig og samtidig beherske din egen krop på en ny, sjov og anderledes måde – ja, så er PoleFitness helt sikkert lige dig! For alle uanset køn, figur og alder.

Zumba® (TFGF)

Den latin inspirerede motionsform, dans i højt tempo sammen med Anette, som er uddannet Zumba instruktør og har stor erfaring indenfor Zumba. Til dig der elsker smil på læben mens du træner.*

Har du deltaget i Zumba på land, kan du for kun 30 kr. også komme med på holdet i svømmehallen – læs mere om AquaZumba® her.

Zumba – gold® (TFGF)

Den latin inspirerede motionsform – bare lidt langsommere. Til dig der elsker smil på læben mens du træner. Holdet varetages af Monica, som er uddannet Zumbainstruktør og har stor træningserfaring. *

* Bemærk: Der kan købes klippekort til kun 300 kr. for 10 gange – kun gældende til Zumba® og ZumbaGold®

 

Puls:

Bike 

Vi tilbyder bikehold både morgen, formiddag, eftermiddag og aften. Vi kører efter høj puls og giver svedgaranti. Alle vores instruktører har deres egen stil, men vi garanterer god musik, god stemning og trætte ben. Du kan låne pulsur og spinningsko i centeret.

GoRun – gå og løbetræning

DGI udbyder GoRun som er gratis for alle deltagere. Vi vil i Tarm Idrætscenter gerne støtte op om sundhed for alle. Vi mødes i caféens område, hvorefter vi går eller løber 2,5  eller 5 km i skoven omkring Idrætscentret. Følg GoRun på Facebook “GoRun Tarm”

 

Yoga og Pilates:

Flow Yoga

Flow Yoga er en dynamisk yogaform, hvor stillingerne kædes sammen i et flow. Timen består af mange stående stillinger, der er styrkende for kroppen, samt mange dybe stræk, der smidiggør. Flow Yoga vil også give dig udholdenhed og sved på panden. Medbring egen måtte og en vandflaske.

Mindfulness yoga

Mindfullness yoga er en yderst blid yoga form, som kan praktiseres af alle. Yogaen bliver en meditation i bevægelse, som er en god måde at finde ind til sin krop, slippe stress og opleve nærvær.

Skåne Yoga

Skåne yoga er tilpasset hvert enkelte individ på en måde så alle kan have en følelse af at være med, uanset udfordringer med kroppen. Du vil blive guidet ind i alle stillinger og timen afsluttes med en nærværende meditation med mindfull musik.

Pilates med det naturlige åndedræt

Nænsom pilates med stående og liggende øvelser for ryg, skuldre, mave og stor fokus på åndedrættet. Der vil også inddrages øvelser fra forskellige yogastile, som variation i træningen. Det hele foregår i et roligt tempo og ikke for svært, så alle kan være med.

Pilates

Hele kroppen bevæges og styrkes og balancen trænes i et roligt tempo. Vi veksler mellem: stor bold en uge, anden uge lille bold og tredje uge uden redskaber. Medbring måtte og tæppe.

Yoga For Mænd – fast ugentligt hold

Her er der plads til både stive ben og dårlig balance, men vigtigst af alt – go’ humor! Der arbejdes med styrke, balance og udholdenhed og du vil igennem timen opleve en større kropsbevidsthed og friere åndedræt. Holdet er kun for mænd og varetages af Ditte, som er uddannet yoga instruktør.

Yin yoga

Yin er ifølge gammel kinesisk filosofi yangs modsætning. I den vestlige verden lever de fleste af os et travlt og udadvendt liv. Alt dette er yangkvaliteter, mens yin står for det indadvendte, rolige og tilbagetrukne. Vi arbejder med vores muskler og bindevæv i siddende og liggende stillinger/stræk, som vi holder i 3-5 minutter ad gangen. Træningen varetages af Michelle, som er uddannet Yin Yogalærer og har mange timers erfaring på yogamåtten.

Blid yoga

Blid dynamisk opvarmning og derefter holdes blide stræk i ca 45 sek. Der gives to valg muligheder i en øvelse, eller brug af blokke, hvis fx dine knæ/skuldre har behov for det. Afsluttes med afspænding. Medbring måtte og tæppe.

 

Meld dig på dit næste træningshold lige her, køb medlemskab her eller forhør dig nærmere i Idrætscentret eller ved at kontakte Fitness på fitness@icit.dk.