Holdbeskrivelser


Holdbeskrivelser - indblik i vores hold

 

I Tarm Idrætscenter Fitness kører der over 40 hold pr. uge. Du kan læse holdbeskrivelser af alle hold her. Vær opmærksom på at deltagelse kræver booking på forhånd og at nogle hold kun kører i bestemte perioder. Der startes løbende nye hold op eller ændres på tidspunkterne, så hold godt øje med siden her.

Vil du gerne blive klogere på hvad de enkelte hold går ud på? Så se vores Instagramprofil ‘Tarmidraetscenter’, hvor du i videoer kan få et indblik i flere af vores hold.

Har du brug for at vide mere, så kontakt os på 96 48 00 00 eller fitness@icit.dk.  

 

Holdbeskrivelser

Her kan du læse holdbeskrivelser for alle hold forbeholdt studerende, voksne og pensionister. Holdene er organiseret efter deres træningsfokus. 

Træning i vand:

Vi har et bredt udbud af holdtræninger i svømmehallen. Læs holdbeskrivelser til bl.a. Aqua Cross Training, SUP Yoga, AquaZumba®, Vandgymnastik, Aquajogging, babysvømning og gravidsvømning lige her.

 

Ryg og Coretræning:

Coretræning 

30 min med fuldt fokus på din core. Vi laver styrke- og stabilitetsøvelser for både mave og ryg. Du styrer selv tempoet og sværhedsgraden i øvelserne

Effekt 

Effekt er rolig træning for kropsstammen, hvor vi bruger fitnessbolden. Købes gennem www.tfgf.dk. Maks 8 pladser til medlemmer af Tarm Fitnesscenter.

Ryghold

Til alle, der gerne vil forebygge rygskader og styrke ryggen samt dem, der i forvejen har rygproblematikker. Der er fokus på styrke og stabilitetstræning af mave og rygmuskler, balancetræning, udspændinger. Holdet varetages af centrets fysioterapeut og osteopat Amel. 

Forløb over 10 gange for en engangsbetaling. Rabat for fitnessmedlemmer.

Puls og styrke:

Bike og core

Her får du et kombinationshold, hvor den første del af timen foregår på cyklen og pulsen bliver banket i vejret. Derefter går vi op i salen og laver sammen en god coretræning som giver dig både styrke og stabilitet. 

Motionskickboksning

Vi arbejder med forskellige spark og slag og kommer derigennem til at arbejde med kondition, udholdenhed, styrke, koordination og balance. Til træning bruges der hovedsageligt sandsækhandsker, boksesække, plethandsker og sjippetove. Medbring din egen træningsmåtte og også gerne dine egne sandsækhandsker – i nødstilfælde kan du låne handsker af os.

HIIT træning

HIIT er høj puls og høj forbrænding. Vi arbejder i korte intervaller med høj intensitet og har 3 små workouts i løbet af 30 minutter. Det meste foregår i eget tempo, så man selv kan justere niveauet. Der bliver svedt, smilt og heppet på hinanden til HIIT.

Cross-hold

Cross træning er for dig der både vil øge din styrke og kondition. Det er en træningsmetode, hvor vi fokuserer på funktionelle øvelser til hele kroppen. Vi skal arbejde med squat, dødløft, press, løb, kropsvægtsøvelser og meget mere. Ved hver træning vil der være opvarmning, styrke og teknik samt en WOD (workout of the day). Cross træning er for alle og øvelserne kan skaleres til dit niveau.

På Senior Cross tilpasses træningsformen til dig i den ældre aldersgruppe. 

Stationstræning 

I afgrænsede tidsintervaller træner vi med vægte eller egen kropsvægt, hvor du har de samme redskaber under hele træningen. Vi slutter altid af med en lille ”overraskelse” som enten fokuserer på puls, styrke eller udholdenhed.

 

Træning til god musik:

Vild med dans

Vi danser forskellige stilarter, så der vil være musik og trin for enhver smag. Glæd dig til en super varm og lærerig dansetime, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top.

PoleFitness

Ønsker du komme i form, blive smidig og samtidig beherske din egen krop på en ny, sjov og anderledes måde – ja, så er PoleFitness helt sikkert lige dig! For alle uanset køn, figur og alder.

Zumba® (TFGF)

Den latin inspirerede motionsform, dans i højt tempo sammen med Anette, som er uddannet Zumba instruktør og har stor erfaring indenfor Zumba. Til dig der elsker smil på læben mens du træner.*

Har du deltaget i Zumba på land, kan du for kun 30 kr. også komme med på holdet i svømmehallen – læs mere om AquaZumba® her.

Zumba – gold® (TFGF)

Den latin inspirerede motionsform – bare lidt langsommere. Til dig der elsker smil på læben mens du træner. Holdet varetages af Monica, som er uddannet Zumbainstruktør og har stor træningserfaring. *

* Bemærk: Der kan købes klippekort til kun 300 kr. for 10 gange – kun gældende til Zumba® og ZumbaGold®

 

Puls:

Bike 

Vi tilbyder bikehold både morgen, formiddag, eftermiddag og aften. Vi kører efter høj puls og giver svedgaranti. Alle vores instruktører har deres egen stil, men vi garanterer god musik, god stemning og trætte ben. Du kan låne pulsur og spinningsko i centeret. På din smartphone kan du downloade appen Body Bike Indoor Cycling, som taler sammen med bikecyklerne. Her indtaster du dine personlige oplysninger, og så er du klar til at cykle.

 

Yoga og Pilates:

Afstressende yoga

Et program der skaber ro og rum indeni. Det styrker kontakten til dig selv og hvis du har problemer med søvn er dette program fantastisk. Der vil være fokus på øvelser, der skaber ro i nervesystemet, at øge rygsøjlens smidighed og vitalitet og at komme fra hovedet ned i kroppen. Vi afslutter med en afspænding, hvor alle øvelser får lov til at synke ind og for alvor blive optaget i kroppen.

Fysio Flow

Gennem rolige bevægelser strækker og bevæger vi kroppen og arbejder på den måde med kroppens bindevæv. Bevægelserne skaber glid og bevægelighed og derigennem en mere veltilpas følelse i kroppen. FysioFlow kan mindske smerter eller stivhed fra inaktivitet, stillesiddende arbejde, stress m.m. og øvelserne tilpasses netop din krop. FysioFlow giver dig mulighed for at gå ind i dig selv og mærke din krop og genfinde kontakten til den. 

Mindfulness yoga

Mindfullness yoga er en yderst blid yoga form, som kan praktiseres af alle. Yogaen bliver en meditation i bevægelse, som er en god måde at finde ind til sin krop, slippe stress og opleve nærvær.

Pilates mix

Nænsom pilates med stående og liggende øvelser for ryg, skuldre, mave og stor fokus på åndedrættet. Der vil også inddrages øvelser fra forskellige yogastile, som variation i træningen. Det hele foregår i et roligt tempo og ikke for svært, så alle kan være med.

Pilates

Hele kroppen bevæges og styrkes og balancen trænes i et roligt tempo. Vi veksler mellem: stor bold en uge, anden uge lille bold og tredje uge uden redskaber. Medbring måtte og tæppe.

Yoga for mænd 

Her er der plads til både stive ben og dårlig balance, men vigtigst af alt – go’ humor! Der arbejdes med styrke, balance og udholdenhed og du vil igennem timen opleve en større kropsbevidsthed og friere åndedræt. Holdet er kun for mænd og varetages af Ditte, som er uddannet yoga instruktør.

Yin yoga
Til Yin Yoga arbejder vi med at skabe ro, plads og velvære i din krop. Vi laver siddende og liggende stillinger, som vi holder i 2 til 5 minutter. Samtidig kobler vi vejrtrækningen på, så vi forbedrer kroppens naturlige udrensning, fordøjelse og nattesøvnen bliver bedre. Gitte Berthelsen fra Yin Yoga Vest guider dig igennem timen med hendes store undervisningserfaring – så alle kan være med og alle er velkommen.
Yoga

Glidende flow der træner styrke/stræk og balance ca. 20 min. Derefter stræk ved brug af enten yogapølle, bælte, blotte og hver 3. tirsdag bruger vi foamroller. 

 

Meld dig på dit næste træningshold lige her, køb medlemskab her eller forhør dig nærmere i Idrætscentret eller ved at kontakte Fitness på fitness@icit.dk.